torsdag 8 april 2010

Motion och mycket blåsippor i skogen längs cykelvägen

Har jobbat i dag..Jag cyklade faktiskt hem i eftermiddags..1 mil var det..mannen körde mig i morse, tog cykeln med dit..Riktigt skönt var det..Det blåste lite motvind hem,,men det gick bra..Måste träna upp konditionen lite..
I förrgår cyklade jag 6 km hem..Det är fina cykelvägar som tur är här på Ön.

Nu jobbar jag i morgon också, sen är det helg..Hela nästa vecka och två dagar in på veckan därpå så jobbar jag för en som åker på semester..

Gick intro på nya jobbet hos en av brukarna i förrgår 4 timmar . Den 22/4 ska jag gå intro hos den andra inne i staden..Sen en dag till 3/5 för jag fick 15 timmar intro där..Delar upp det på en 8-14 dag och en 14-23 dag så är man med på alla pass utom natten när man sover..Har redan fått tiderna jag ska arbeta hos dem..Sen kan det ju tillkomma mer om någon av assistenterna blir sjuka...

Jag ska fortsätta vikariera inom kök också..Får kombinera detta så gott det går..Som sagt först till kvarn som behöver mig..Måste tänka på att jag ska kunna få fler timmar..Kan ju inte bara hänga upp mig på en arbetsgivare, som kanske har jobb vissa veckor och sen inget den andra..
Nu är det jag som tar tag i detta..Jobbar jag 2-3 dygn i veckan som assistent så räcker ju det..För det blir en hel del timmar av det...Sen är det mycket bättre betalt än det andra jobbet..Fast jag har jobbat i 25 år inom det yrket så betalar de minimalt i lön här om man är timvikarie..Otroligt lite när man kan sitt jobb,,har pratat med chefen och facket om det men inget händer..

Sen börjar man på ett helt annorlunda arbete där man inte har så mycket erfarenhet men tjänar mycket mer..Väldigt konstigt..Får se hur jag trivs med det nya arbetet. Trivs jag bra och får mer jobb inom det så struntar jag i det andra..Då kan de ta någon annan som går med på den låga lönen..Utan utbildning, erfarenhet, ja valet är deras för jag krusar inte dem längre..

7 kommentarer:

annsan_s sa...

Tackar jag för! Det är en viss tjusning med våren, allt vackert vaknar till liv igen..Inte dåligt att cykla 1 mil, länge sen jag gjorde det! Blåsippor är vackra..

Kramen

annsan_s sa...

Hejsan igen!

Visst ser det gott ut!
Ska ta och göra detta i helgen. Fick receptet från Coop, är medlem där..Kram

Margit sa...

Lycka till med alla dins sysselsättningar!! Du är FLEXIBEL du!!!
Kram!!

Att ha det gott sa...

Åhh har ni blåsippor din lyckost

Boviksmarinan sa...

Hoppas allt är bra i Kalmar, mitt gamla jobb distrikt. Saknar Kalmar & Öland, har även varit en hel del i den fina butiken Mormorsfönster. //Kramis L

Margit sa...

En liten kvällshälsning från oss!!
Överlever...även om jag gråter när jag går upp o ner i sängen...
Kramen min vän!!! Häsa din käre...

Anonym sa...

Hej du
Så trevlig head du har
Roligt du vill vara med i tävlingen.Så glad jag blev du velat mata in bilden på din blogg
Ha de bra
kram från kaffehörnan