lördag 15 maj 2010

Ledig helg

Det känns skönt att vara ledig nu fram till Tisdag morgon..Livet är ju inte bara jobb, man får ju mysa till det och sova lite längre så här på helgen.

Det var roligt att arbeta som kokerska i går..Jag gjorde potatismos och stekte fisk...Det blev mycket uppskattat,,en som förut inte ätit mos smakade och tyckte det var jättegott..Så nu äter han det nog i fortsättningen.

Något som är viktigt är att lägga upp det fint på faten,,dekorera mm..Det får jag mycket beröm för när jag jobbar i köken..Sen så tycker de att jag lagar god mat,,så det är jag glad för..

I dag är det mulet och lite disigt här på ön..Längtar efter sol och värme nu..Men det kommer väl snart..Tänkte vi skulle grilla lite kött i kväll, bakpotatis,,bearnaisesås,,och sallad till..Sen så ska jag göra en blåbärspaj också..Det är ju gott..Och vaniljglass till..

Inga kommentarer: