lördag 3 september 2011

Ledig Lördag

Good Day

I dag är jag ledig. Börjar på mitt schema i morgon, skönt att kunna planera lite mer nu när man vet sina arbetsdagar.

Året ut så har jag denna tjänst som förmodligen kommer att bli längre då en av de anställda som är föräldraledig ska ha barn igen nästa år. Så jag har ju jobb där i alla fall ett par år till i så fall.

Förmodligen så kommer hon inte att vilja ha denna tjänsten igen i och med att vi jobbar dygn har jag förstått..Det är nog inte så lätt när man har småbarn. Efter vad jag förstått så vill brukaren att jag ska få tjänsten i så fall...Jag hoppas verkligen att det blir så..Den som lever får se vad som händer med det :) hoppas kan man ju.

Perfekta arbetstider för mig är det i alla fall, jobba ett dygn med sovande jour och vara ledig tre dygn..Sen trivs jag mycket bra hos brukaren jag är hos.. Även med assistansbolaget får jag ju tillägga..Hyfsat bra lön är det också.

I dag ska vi bort till svärmor som flyttar in till stan, ska se om hon vill ha lite hjälp i lägenheten.
En liten tur på stan blir det också för jag är enormt sugen på en glass hos Ben & Jerry, den med kaksmulor i är så god.

Ha en bra dag! Kram/M

Inga kommentarer: