måndag 1 mars 2010

dagen som varit och är

I dag har jag varit på undersökning hos folktanvården för första gången sen vi flyttade hit.
Det var den trevligaste personen på länge, tänk om alla vore som honom.

Det snöar lite grann här i kväll, hoppas det inte blir så mycket för jag är så trött på vintern nu. Tror de flesta känner så efter denna vargavinter.

Har precis bakat matbröd här, nu ska jag göra lite pannkakor till mig och mannen som snart kommer hem från sitt arbete.

Jag fick ett sms av en som jag träffade i höstas när jag gick brevid som personlig assistent, lustigt var det för jag hade henne i tankarna ett par timmar innan hon skickade. Tänkte också på samma sak att vi skulle ta en fika i Kalmar tillsammans. Så på fredag har vi bestämt nu.
Vi har haft lite sms-kontakt till och från, senast vid nyår.

Hon är en trevlig och härlig kvinna några år yngre än mig, vi har nog känt båda att vår personkemi stämmer bra ihop..Med henne är det inga krussiduller eller något, vi har lätt för att prata och förstå varandra.

Kul om vi kan fortsätta att träffas och ha kul ihop, men det blir säkert fler ggr.

Nej! Nu ska pannkakorna stekas här i stugan.

3 kommentarer:

margit sa...

Hej Maggan!
ja här sitter jag vid datorn igen. Idag har jag haft det lugnt..varit i Brukskyrkan på en samilng dom har varannan vecka..vi var inte många idag men det var en trevlig stund vid akaffebordet och trevlig lång pratstund..om lite av varje...
Va kul dedär att du fick SMS från henne i Kalmar!!
Det blir nog en fin vänskapsgemenskap, ska du få se!!
När "kemin stämmer"..och man är öppen för en fin vänskapsrelation.
Vi kvinnor behöver varandra!! Männen har inte riktigt det behovet.Men vi behöver varandra att "bolla" saker med varandra och prata av oss...
Jag skall öva på mitt dragspel lite senare..har inte gjort det ännu...men det skall bli!!
Kramen vännen!!

Linda sa...

Härligt mamma....du behöver en vän på nära håll att umgås med.

nilla sa...

Va roligt för dig att du hittat en vän på nära håll! Jag blir glad för din skull.
Kramen