söndag 21 februari 2010

Bak

I dag har jag bakat nyttigt bröd som vi tycker är så gott.
Lättgjort är det också.

Jag har bakat allt vårt matbröd en tid nu,lite omväxling i stället för köpt bröd och gott blir det också.
Om någon är intresserad så kan jag skriva receptet här på bloggen.

Mannen i huset hackar bort is från stuprännorna här på stugan.Vi är lite rädda för att när det töar sedan så rinner inte vattnet ut i stupröret och det kan samlas vatten som går igenom taket.

I går var jag också ute och hackade, skottade snö,men jag tar det försiktigt i dag på grund av min reumatiska värk i lederna.Så det blev bak och matlagning för mig här inne i stugvärmen.

7 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Jag vill gärna ha brödrecept

http://mittnyalivnu.blogspot.com/ sa...

Det fixar jag i morgon

margit sa...

Gokväll Maggan! Låter gott...hembakat matbröd.
Och snöskottning och stuprören..ja allt kan ju hända...
Idag har solen skinit här mest hela dagen. Men nu i kväll/natt är tempen nre på - 23 grader..och den sjunker hela tiden..så det kanske är - 25 i morron bitti...
Ja så har vi en ny vecka igen. Har du jobb planerat denna vecka också...eller ringer dom dig från de olika "skolköken" när dom behöver akut hjälp...?
Kram!

annsan_s sa...

De var ju verkligen synd, jag älskar fisk! Ha en fin kväll. Kram

Linda sa...

Det är bra mamma....bäst med hembakat tycker jag. Allt blir bättre när man gör det själv, färdigköpt mat och annat är inte alls lika bra.
Du bakade ju rätt mycket förr då man bodde hemma och det luktade alltid så gott i köket.
Jag måste baka mer än jag gör, vill förmedla den känslan vidare till mina barn.
Så idag ska vi göra muffins tillsammans som vi sen ska dekorera så det blir "cupkakes".

attis sa...

Hej vännen. Jag tar gärna emot det recept och lägger in det i receptbloggen. Jag länkar naturligtvis till dej oxå. Jag brukar oxå försöka baka matbrödet själv. Det blir ju både godare och billigare än det köpta. Ha en toppen dag.
Krame

Gun sa...

Vad gott med eget bröd! Det är klart vi vill ha receptet!:)