måndag 15 februari 2010

Det gick bra

Allt gick bra idag!

I dag serverade jag kokt potatis, korv, vit sås, flera sorters sallader,salladsdressing mm

Fast det är inte det lättaste att komma till ett helt nytt ställe som vikarie minsann.

Jag hade bra hjälp av två elever, en från femman och en från sexan, jätteduktiga var de.
Det blir samma elever som hjälper till i morgon också.
De hade koll på allt.
Jag skojade med dem och kallade dem för kökscheferna.

Puuhh nu kan jag andas ut lite.

I morgon blir det köttbullar och Potatismos.

En dag till där i morgon...Mysig liten byskola med trevlig personal och goa ungar.

7 kommentarer:

margit sa...

Va häftigt! Skönt at had e2 "kökscheferna" me! Så nog fixar ni morrondagen okså galant!!
Lycka till!!!
Kramen!

margit sa...

Ursäkta mina stavfel...Skall vara: Skönt att ha de 2 "kökscheferna" med...

margit sa...

Hej Maggan!Tittat bakåt i din blogg och läst om det jobbiga du gått igenom.
Fruktansvärt att behöva byta bostadsort och flytta där man inte har några bekanta eller kontakter.
Vi behäver ju goda vänner...som man känner att man kan prata vanliga vardagshändelser med och om man har nåt jobbigt...att få del och prata av sig med.
Jag hat många goda vänner...en väninnan från Kalmas när jag bodde där. Lärd känna henne i slutet av 70 talet. Flyttade FRÅN Kalmar 1980 TILL E-tuna...Men vi har en DJUP relation...där vi pratar av oss några ggr i veckan. Hon bor sedan några år i Linköping. Vi träffas LIVE också några ggr /år.
Har många nära/goda vänner sedan 80 talet..son jag lärde känna då. Och vi var singlar då..och nu har vi alla "våra män"...och umgås som par...och det funkar också bra.
Jag är från Västerbotten. Har 3 av mina 5 barn där...med sina familjer. Minsyter o man också däruppe...Så vi åker upp varje sommar oh hälsar på dem. 2 av min a döttrar bor i E-tuna...Har 5 barn o 14 barnbarn...Lasse 4 barn och 4 barnbarn..så vi äär rika...många födelsedagra att komma ihåg...
Ilone, min dotter som varit i missbruk var på 12 stegsbehandling för 8 år desan. Därefter HELNYKTERT..inte tagit nåt återfalll. Så hon har "vuxit" som människa väldigt mycket dom 8 åren...jobbat med sig själv i stegen...Jag hatr också gått på ALANON...både i samband med min dotter samt hade en relatiom med en man som var nykter när jag träffade honom men som började supa igen...Det var jättajobbigt. jag "gick då in i väggen"...var sjukskriven en tid...bröt relationen..var ensam en del år. har nu min Lasse som jag träffade via nätet för snart 6 år sedan...Vi är "särbo/sambo"...har en lite övernattningslägenhet kvar i E-tuna...och är hos Lasse i Kolsva när jag är ledig. Han har hus. har även mina 2 katter ädär...vi har det bra tillsammans...
Oj...va jag "pratar" mycket...
Kramen vännen!!

Lillith sa...

skönt att allt gick bra mamma :-). Kul att det var två skolbarn som hjälpte dig!

Kul också att du och din namne har så mycket gemensamt, vad jag kan läsa här i kommentarerna...verkar vara en som skulle kunna bli en riktigt bra vän till dig :-)

Godnatt mamma och ha det bra imorgon på jobbet.

attis sa...

God morgon vännen. Vad härligt att det gick bra. Här har vi strålande sol idag. Så härligt så. Ha en bra dag.
Kramen

nilla sa...

Svar: Vi hade säkert kunnat haft det kul tillsammans.
Roligt att du får jobba och komma ut och träffa folk. Är glad för din skull.
Kram

margit sa...

Skickar en sen FETTISAGDAGSHÄLSNING!!!
Har träffat en Bloggvän i dag...här i Kolsva.
Du kan titta i bloggen så får du läsa och se!
Bodde dvi närmare varndra så kunde vi också traäffas!! men det är trevligt att träffas via bloggen också!!
Kramen min vän!!