onsdag 5 maj 2010

Vad händer!!!

Jag undrar vad som händer!

Förstår att ni som läser min blogg inte förstår vad jag menar med det. Det behöver ni ju inte heller. Jag använder denna blogg för att skriva av mig, även som en dagbok..
Verkar som att det händer jobbiga saker hos personer som funnits i mitt liv, och även hos personer jag aldrig träffat..Jag vill definitivt inte ha något med detta att göra..Själv så lever jag ett underbart liv sedan en tid tillbaka. Speciellt efter att vi flyttade hit till Öland..Trivs så bra här vid havet och skogen runt knuten..Har kommit i gång med mer arbete nu..Då som personlig assistent...Jag är en glad trevlig,social,ödmjuk, snäll,omtänksam person. .Det vet alla som känner mig, vill ingen något ont i denna värld..Jag har varit med om traumatiska händelser för 2 år sedan som gjorde att jag föll ihop som ett korthus..Det värsta var att ingenting i denna historia stämde med verkligheten..Jag var sjukskriven en lång tid efter,,Gick knappt utanför lägenheten,,mådde urkasst,,ångest och sömnsvårigheter..Läkaren skrev Posttraumatiskt stresssyndrom på läkarintyget...Detta var det värsta jag varit med om i hela mitt liv...Kunde inte fatta att detta skett..Att jag skulle drabbas av detta hemska som var en helt påhittad historia..Man är ju sån att detta händer inte mig, men en dag så hände något som slog sönder hela mitt liv (mitt arbete då). En arbetsplats där jag arbetat i många år, alltid ställde upp, trivdes med arbetsuppgifterna och arbetskamrater..Plötsligt så händer något som slår undan benen på en..
Fick läsa en kommentar på Blt (dagstidning) Att någon frågade om de skulle kasta den kommunala matväskan i huset där jag bodde med mitt ex för ett antal år sedan...Bara det att det fanns ingen sådan,,ev en reklamväska från Duni jag fått på någon mässa, eller av någon av försäljarna som kom till jobbet i bland....Tala om anklagelser!!!!!Avslutar detta inlägg nu med att det enda jag vill är att få lugn och ro..Hoppas att de andra personerna vill det samma...Livet är för kort för att bråka med varandra..Detta har jag också talat om för en nära anhörig till mig..Bry dig inte om att tjafsa emot..Lägg ner..Lev ett bra liv själv med familj, arbete, mm..Fånga dagen..Lev här och nu..Tänk positivt...

2 kommentarer:

L sa...

söta lilla mamma, du vet jag kan bara inte behärska mig ju. Jag har så hett temprament, kort stubin.

Jag är en sån som inte bara kan stå och ta emot skit utan att ge tillbaka.
Det är bara så...gjorde det när jag var liten och feg i skolan. Tog emot en massa skit av klasskompisar som retade en utan att jag gav tillbaka och därför fortsatte de för de visste att jag ändå inte gjorde nåt tillbaka.

Men av detta har jag ändå lärt mig att sätta ner foten och säga ifrån när nån gör nåt mot en som inte är okej.

Du mamma har verkligen hållit låg profil i alltihop...en eloge till dig som orkat stå emot all skit och klarat att hålla dig ifrån tjafset så länge som du gjort. Du har ignorerat allting bara.


Du har sagt flera gånger att jag inte ska tjafsa med dem, ignorera dem osv...men pga allt som händer så vägrar jag acceptera att de gör som de gör.
Att prata skit om en öppet på nätet, så de får medhåll av andra som inte vet vår version av allting. Det gör mig så ledsen rent ut sagt. Det är så man vill börja gråta bara.

Hade de varit i mina skor så hade de förstått min situation och varför jag sagt och gjort som jag gör.

De förstår ju inte, de blir ju manipulerade.

Men jag ska göra som du säger mamma, ignorera. Ta emot all skit och bli den fega människan som inte ger tillbaka.
Så kanske det lugnar ner sig.

Men att bli kallad för dålig mamma bara för att man vill stötta sina närmaste, det är sååå lågt.
Mina barn är mitt allt, mina ögonstenar.
Skulle kunna dö för dem...jag är en riktig hönsmamma som skyddar mina barn från allt. kanske lite för mycket ibland.
Men min man är likadan, nästan lite överbeskyddande. Men kanske det beror på att vi misste ett barn att vi blivit såna. Man vill ju inte nåt ska hända våra andra barn.

Hur kan jag då vara en dålig mamma, en som inte ens skulle ha några barn?

Förstår inte den logiken alls.


Ja vi vet ju du och jag att de läser här, det har vi vetat ett tag. Man är ju inte dum inte ;-).
Men internet är ett öppet forum, ingen kan hindra någon från att läsa någons blogg.

Men lösenordskyddar man bloggen eller inläggen, då ska det vara skyddat med. Då ska ingen göra intrång, lura till sig lösenorden för att kunna fortsätta läsa privata inlägg om ens kärleksliv, äktenskap osv...som man inte vill att ens närmaste ska läsa.

Att okända människor läser är en sak för de känner inte oss. Vissa saker vill man inte dela med sina närmaste helt enkelt....det är för privat.

Mitt Nya Liv På Ön 2009 sa...

Jag vet gumman!
Man ska inte ta någon skit!! Men i vissa lägen är det bättre att ignorera allt..Man vet ju själv vad man står för..
Jag tänker oftast så här att jag vill inte gå ner på samma låga nivå som de som bråkar med en...Du är definitivt en bra mamma..Det kan ingen ta i från dig..Du vet ju det bäst själv också.